sobota, 31 grudnia 2016

Ciasto z żurawiną

Ten przepis mam od koleżanki. Kilka razy jadłam to ciasto u niej i bardzo mi smakowało. Trochę mi przypomina mazurek, z racji kruchego ciast, bakalii i pomady. W smaku dosyć wyważone, słodkość orzechowego karmelu równoważy niesłodkie kruche ciasto i kwaskowatość żurawiny.
Ciasto z żurawiną


Składniki na kruche ciasto:

3 szkl. mąki
8 łyżek cukru
2 jajka
2 żółtka
2 łyżki śmietany (dałam jogurt grecki)
1 margaryna

Składniki na orzechowy karmel:

2 szkl. pokrojonych orzechów włoskich
1/2 szkl. cukru
1/2 kostki margaryny
2 łyżki miodu

Składniki na polewę:

2 szkl. mleka w proszku niegranulowanego
1 margaryna
6 łyżek wody
1 szkl. cukru

20 dag suszonej żurawiny

Wykonanie:

Składniki na kruche ciasto zagniatamy i schładzamy w lodówce. Następnie rozwałkowujemy i wykładamy na przygotowaną blachę.  W rondelku roztapiamy margarynę z cukrem i miodem, na koniec wsypujemy posiekane orzechy. Chwilę razem mieszamy i wykładamy na placek. Ciasto pieczemy w piekarniku w 180° C przez  ok 35 min. Po wyjęciu z piekarnika placek studzimy. W ganku  roztapiamy margarynę z wodą i cukrem. Studzimy, po czym dodajemy mleko w proszku miksując na gładką masę. Polewę wylewamy na ciasto kruche. Po wierzchu posypujemy suszoną żurawiną. Biała polewa wymaga trochę czasu zanim stężeje.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly