środa, 28 grudnia 2016

Kopiec kreta

Już dawno widziałam ten przepis w necie ale jakoś zwlekałam z wypróbowaniem go. Zmobilizowałam się a propos świąt.  Przeanalizowałam kilka przepisów, czego wypadkową stanowi poniższy przepis.
Kopiec kreta
Składniki na ciasto:

6 jajek
3/4 szkl. cukru
1/2  szkl. mąki
1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju
3 łyżki kakao

Składniki na masę:

500 ml śmietany 30%
3 łyżki cukru pudru
2 galaretki agrestowe
1 szkl. wody

6-8 bananów
sok z cytryny

Wykonanie:

Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy porcjami obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Na koniec dosypujemy kakao i dolewamy olej. Delikatnie mieszamy łyżką. Ciasto pieczemy w 180°  przez 25 minut. Studzimy. Ścinamy 1/4 ciasta z wierzchu i rozkruszamy w palcach. 
Galaretki rozpuszczamy w 1 szkl. gorącej wody i odstawiamy do ostudzenia. Śmietanę 30% ubijamy na sztywno, dodajemy cukier puder a na koniec przestudzoną galaretkę.  Biszkopt delikatnie nasączamy. Wykładamy na niego połówki bananów, ściśle obok siebie. Skrapiamy je sokiem z cytryny aby nie ciemniały. Na nie wylewamy masę śmietanową. Wierzch obsypujemy pokruszonym biszkoptem, lekko go dociskając do masy. Ciasto przechowujemy w lodówce.

3 komentarze:

  1. a na jaką blachę jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje wszystkie ciasta są podawane w proporcji na dużą blachę czyli 23x33cm. Ciasto osiąga wysokość jak na zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto z tego przepisu pyszne! POLECAM :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly