piątek, 31 marca 2017

Kruche ciasteczka

Wczoraj wieczorem dzieci prosiły mnie o coś słodkiego. Godzina była już póżna a więc odpadało czasochłonne ciasto. Wtedy pomyślałam o tych błyskawicznych ciasteczkach. Na dodatek dzieci miały frajdę bo czynnie brały udział w wyrabianiu ciasta i wyciskaniu stempelkiem wzoru. Ciasteczka są wspaniale kruche o delikatnym aromacie cynamonu. Idealnie do chrupania i bardzo wciągające.
Kruche ciasteczka
Składniki:

250 g margaryny (może być masło)
2 jajka
szczypta soli
500 gr mąki pszennej lub orkiszowej
2 łyżeczki cynamonu (ewentualnie kardamonu)
4 łyżki mleka
200 gr cukru pudru

Wykonanie:

Masło miksujemy na puszysta masę, dodać cukier puder.. Dodajemy sól, jajka i stopniowo dosypujemy mąkę. Wlewamy mleko. Ciasto krótko wyrabiamy i schładzamy w lodówce.( ja ten etap pominęłam - miało być szybko!). Piekarnik nagrzewamy do 200°C. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto wałkujemy na 3 mm, wycinamy dowolne kształty wykrawaczką, możemy użyć stempelka. Ciasteczka wykładamy ciasno na blasze i pieczemy na złoty kolor ok. 15 minut. Te ciasteczka możemy również wykonać w wersji wytrawnej, bez cukru, ze zwiększoną ilością soli. Najlepiej przechowywać je w hermetycznym pojemniku. Z podanej porcji wyszły mi 2 blachy ciasteczek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly