wtorek, 6 marca 2018

Ryba na sposób środziemnomorski

Dawno na moim stole nie gościła ryba, postanowiłam to zmienić i zakupiłam w lokalnej hurtowni rybnej parę dobrych kilogramów różnych gatunków ryb. Na pierwszy rzut poszedł filet z miruny bez skóry i lodu, oczywiście. Filety z miruny są dosyć sporych gabarytów, ja dzielę je na pół a i tak wychodzi konkretna porcja dla jednej osoby. Aby danie nie było sztampowe, postanowiłam wypróbować nowo odkryty przeze mnie przepis na rybę po śródziemnomorsku. Danie smakowało bardzo, zarówno nam jak i gościom.
Ryba na sposób śródziemnomorski
Składniki:

6 filetów rybnych ( u mnie miruna  bez skóry)
oregano
bazylia
pieprz ziołowy
sól, pieprz czarny
pieprz ziołowy
natka pietruszki
6 ząbków czosnku
1 cytryna

Wykonanie:

Filety rybne obtaczamy w mieszance przypraw (sól, pieprz czarny, ziołowy, cytrynowy, oregano i bazylia). Układamy na blasze wysmarowanej olejem. Rybę posypujemy posiekaną natka pietruszki i plasterkami czosnku oraz sparzonej cytryny. Skrapiamy oliwą. Rybę pieczemy w piekarniku przez ok 20-25 minut w 200°C. 
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly