wtorek, 1 listopada 2016

Kaczka pieczona z jabłkami

Ja akurat lubię ciemne mięso drobiowe i kaczkę jadłam z apetytem. To chyba najprostszy sposób przygotowania kaczki, mało wymagający, klasyczny. Równie dobrze jak ten, lubię kaczkę po pekińsku ale to może kiedyś indziej...
Kaczka pieczona z jabłkami
Składniki:

1 kaczka ok 2 kg
1,5 szt.  jabłka
1 łyżka masła
sól, pieprz czarny
majeranek

Wykonanie:

Kaczkę myjemy, osuszamy i nacieramy roztopionym masłem i przyprawami na zewnątrz i wewnątrz. Jabłka myjemy, kroimy w  ćwiartki razem z gniazdami nasiennymi i wkładamy w środek tuszki. Odstawiamy kaczkę na godzinę, po czym pieczemy. Ja piekłam w rękawie do pieczenia przez 2 godziny, skórka ładnie się przyrumieniła a mięso wręcz się rozpływało w ustach. Podałam z kluskami śląskimi i modrą kapustą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly