czwartek, 12 stycznia 2017

Gołąbki

Już od dawna miałam ochotę na domowe gołąbki w sosie pomidorowym. Wreszcie się zebrałam i mocne postanowienie wcieliłam w czyn. Dzień wcześniej sparzyłam kapustę a na drugi dzień ugotowałam ryż, przygotowałam farsz i zawinęłam gołąbki. Poszło sprawnie i było pysznie!
Gołąbki
Składniki:

1 średniej wielkości główka kapusty białej
3 szkl. ryżu
1,7 kg mięsa mielonego wieprzowego ( może być szynka lub łopatka)
2 cebule
2 jajka
sól, pieprz czarny
pieprz ziołowy
ziele angielskie mielone
liść laurowy, ziele angielskie całe

Wykonanie:

Z kapusty wykrawamy głąb a następnie sparzamy ją w gotującej się wodzie, ściągając już sparzone liście. Ryż gotujemy w  wodzie w proporcji 1:2. Cebulę kroimy w kostkę i szklimy na oleju. Wyrabiamy dokładnie farsz: ryż, cebulę, mięso, jajka i przyprawiamy do smaku. Gotowy farsz zawijamy w liście kapusty i układamy ściśle w garnku, zalewamy wodą, dorzucamy kilka ziaren ziela angielskiego i liście laurowe. Gotujemy do miękkości ok 1,5 - 2 godzin. Podaję z sosem własnym lub sosem pomidorowym. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly