czwartek, 8 grudnia 2016

Makaron z anchois i suszonymi pomidorami

Dawno mnie tu nie było. W międzyczasie gotowałam i piekłam oczywiście. Mam w zanadrzu kilka zdjęć, więc do dzieła. Na początek coś lekkiego bo makaron z filecikami anchois, suszonymi pomidorami, natką pietruszki, oprószony twardym, wyrazistym serem. Danie lekkie, choć gwarantuję, że na pewno się najemy, mimo, iż nie widać tu mięsa.  Ale po kolei:
Makaron z anchois i suszonym pomidorami
Składniki:

1/2 paczki makaronu spaghetti
1 puszka anchois (50g)
70 g suszonych pomidorów
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
pieprz czarny
ser grana padano

Wykonanie:

Makaron gotujemy al dente. Na patelni rozgrzewamy oliwę, dorzucamy przeciśnięty przez praskę czosnek, który szklimy, dokładamy posiekane w paski suszone pomidory oraz pokrojone w kawałki anchois. Możemy zostawić kilka filecików do dekoracji. Na koniec dokładamy natkę pietruszki. Całość doprawiamy pieprzem. Soli nie potrzebujemy, gdyż anchois są już wystarczająco słone. Ugotowany makaron przekładamy na patelnię z sosem, łączymy ze sobą składniki i wykładamy na talerze. Potrawę możemy udekorować odłożonymi anchois i oprószamy startym serem.

1 komentarz:

  1. Słyszałam o takim sosie, ale jakoś nie mogę się do niego przemóc. Może czas zrobić. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly