czwartek, 20 października 2016

Kopytka z masłem i parmezanem

Od jakiegoś czasu miałam ochotę na obiad bez mięsa. Padło na kopytka, proste i szybkie w wykonaniu, polane roztopionym masłem i dopieszczone startym parmezanem.
Kopytka z masłem i parmezanem
Składniki:

350 g ziemniaków ugotowanych
150 g mąki
1 jajko
5-6 łyżek mąki ziemniaczanej
sól
masło
parmezan

Wykonanie:

Ziemniaki przeciskamy przez praskę i przekładamy do miski. Dodajemy jajko, obie mąki i dobrze wyrabiamy. Stolnicę podsypujemy mąka, przekładamy masę i rozwałkowujemy 3 cm średnicy wałek, lekko spłaszczamy ręką i kroimy pod lekkim skosem kopytka. Gotujemy w osolonej wodzie do wypłynięcia. Ja swoje kopytka odsmażyłam na drugi dzień, polałam roztopionym masłem i przykryłam kopczykiem startego parmezanu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly