sobota, 15 października 2016

Makaron z brokułem i papryczką chili

Z ociąganiem podchodziłam do tej potrawy, wydawało mi się, że tak mała ilość składników i brak mięsa spowoduje, że makaron z brokułem mnie nie zachwyci. A jednak! Warto próbować, gdyż wciąż odkrywamy nowe smaki. Danie jest lekkie i apetyczne, składniki świetnie się komponują a parmezan dodaje głębi i wyrazistości całej potrawie. Polecam nie tylko wegetarianom.
Makaron z brokułem i papryczką chili

Składniki:

500 g brokułu
500 g makaronu
1 papryczka chili
2 ząbki czosnku
3 łyżki oliwy
natka pietruszki
sól, pieprz
parmezan

Wykonanie:

Brokuł umyć, podzielić na różyczki i obgotować przez 5 minut. Makaron ( u mnie czerwone pappardellle) gotujemy al dente. Na dużej patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy pokrojoną drobno papryczkę, czosnek i posiekaną natkę pietruszki i chwilę podgrzewamy. Na patelnie dodajemy brokuł, mieszamy a następnie dorzucamy ugotowany makaron. Łączymy składniki, doprawiamy przyprawami, po czym wykładamy na talerze. Gotowe danie oprószamy startym parmezanem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly